// JavaScript Document

23.1. - 16.2. 2016

Kapitola 1. (23.1. So)

Cesta do Malajsie

Cesta do malajského Kuala Lumpur začala v Rousínově, kde jsem skočil do autobusu směr Brno. V busu jsem potkal Lindu, která se mě ptala kam jedu. Tak jsem jako by nic odpověděl: „Do Malajsie“. Tuto odpověď v autobusu do Brna nečekala, tak byla trošku překvapená. V Brně jsem přešel na vlakovém nádraží, odkud jsem měl vyrazit do Budapešti.

Vlak EC Slovan nabral z Prahy zpoždění 35 minut, takže jsme z Brna vyjeli až před jednou odpoledne. Cesta vlakem byla pohodlná a proběhla v pohodě, za čtyři hodiny jsem přesně v pět vystoupil v Budapešti na vlakovém nádraží Keleti Pu.

Teď se dostat na letiště. Nastudoval jsem si cestu dopředu, takže to bylo jednoduché. Na nádraží stačí jít po schodech dolů do „podchodu“ a jít rovně podle podle značek k metru. Bylo potřeba koupit lístky na metro a autobus na letiště. U označovačů mají automaty, kde se dá platit kartou. Toho jsem využil a koupil si lístky a nemusel jsem měnit forinty. Jeden lístek stoji 350 forintů (100 HUF = 8,7 Kč). Jeden lístek jsem označil a vstoupil do metra na linku M4. Jel jsem na třetí zastávku Kálvin tér, kde jsem přestoupil na metro linku M3. S tou jsem jel až na konečnou Köbánya-Kispest. Kvalita metra na první lince M4 normál, ale druhá linka M3 byla dost tragédie. Velmi staré vozy už pamatovaly hodně. Na konečn0 jsem vystoupil a šel najít autobusovou linku 200E. Z metra se přešlo přes most a hned druhá odbočka doprava po schodech dolů byla na zastávku autobusu. Vše pěkně označené, jen se dívat okolo sebe. Bus za minutku přijel, označil jsem v něm druhý lístek a jel jsem až na konečnou na letiště. Metrem cesta byla na 30 minut včetně nákupu lístků a autobusem 20 minut. Autobus zastavuje přímo před terminálem 2. Na letišti jsem byl v 17:50, odlet byl naplánovaný na 20:15. Udělal jsem si check-in v kiosku, zkontroloval si má vybraná sedadla. Jak je mým zvykem tak vzadu, kde nikdo nesedí. Odhodil jsem batoh (7 kg), prošel pasovou kontrolou a kontrolou batohu a pak jsem na informační tabuli zjistil, že můj let do Istanbulu má hodinu zpoždění. Co dělat, čekal jsem.

Čekání se protahovalo a nakonec jsme vzlétli až v 22:10. Takže skoro o dvě hodiny později. To už mi bylo jasné, že pokud nebude zpožděný i můj navazující let do Kuala Lumpur, tak mi to před nosem uletí. Pilot na to šlápnul a za hodinu a půl jsme přistáli v Istanbulu. Tam jsem zjistil, proč bylo zpoždění. Spadlo tam "3cm" sněhu a měli na letišti kalamitu. Než jsme dorolovali s letadlem a vystoupili, tak byla jedna hodina a to právě odlétal můj další spoj. Zpoždění neměl, takže to nejen mně uletělo. Poslali nás na transfer desk, kde nám vystavili novou letenku, na stejný spoj přesně o den později. Zároveň nám řekli, že máme dojít v příletové hale na hotel desk Turkish Airlines, kde nás vezmou do hotelu. Tak jsem chtě nechtě prošel pasovou kontrolou, hlavní batoh jsem nedostal, takže jsem měl sebou jen elektroniku a oblečení, ve kterém jsem cestoval. Pro příště si do příručního zavazadla nabalit i nějaké rezervní oblečení :) Na hotel desku nám zařídili zdarma ubytování do odletu našeho letadla. Odvezli nás shuttle busem do Courtyard Marriot hotelu, kde jsme se uprostřed noci (cca 02:00) ubytovali. Ubytování velmi luxusní, full inclusive jídlo na celý den. Bylo nás minimálně 30, kteří tak zmeškali své lety. Měl jsem tedy celý příští den volný. Ještě před spaním (už se mi ani nechtělo) jsem nastudoval, kam se v Istanbulu zítra podívat a jak se tam dostat. Usnul jsem o půl páté ráno :)