// JavaScript Document

23.1. - 16.2. 2016

Kapitola 5. (27.1. St)

Kota Kinabalu - potápění 1

Dnes a následující dva dny budou patřit potápění v Tunku Abdul Rahman Marine Park (KK Marine Park), který se nachází pár kilometrů od břehů Kota Kinabalu.

Ráno jsem po sedmé vstal, uvítala mě holá prdel čínského spolubydlícího. Ve čtvrt na devět byl sraz v dive shopu a pak jsme společně vyrazili pěšky na nedaleký Jesselton Point, což je přístaviště, odkud je možné se dopravit na okolní ostrůvky. Sešlo se nás nakonec devět potápěčů. Já a osm holek :)

V přístavišti nás čekali další instruktoři, nalodili jsme se a vyrazili se potápět. Dnes jsme se potápěli u ostrova Sapi. Čekali nás tři ponory. Dva dopoledne, potom oběd, odpočinek a poslední ponor. Potápěl jsem se dohromady ještě s dvojicí holek s instruktorem Leunem.

Voda byla podle místních studená (25-28°C), všichni se klepali. Ponory proběhli bez problémů. Měli jsme ale smůlu, viditelnost byla dost špatná. Při prvním ponoru na místě Ron’s Reef úplně nejhorší, kolem tří metrů. Takže jsme se museli držet hodně pohromadě. Viděli jsme pár rybiček a dalších živočichů, ale žádný zázrak. To platilo i pro další dva ponory, kde už byla viditelnost lepší.

Mezi ponory jsme se zastavili na vedlejším ostrově Gaya, kde jsme si vždy na pláži nebo v okolí odpočinuli před dalším ponorem. Druhý dive byl na místě Gaya Corner a během něj jsme narazili na ghost pipefish (Solenostomus - je velmi podobná korálu), pufferfish (čtverzubec – rybička, která se nafoukne, když se cítí ohrožená) a několik kusů nudibranch (mořský slimák). Na oběd jsme se vrátili na ostrov Gaya. Jsou zde restaurace hlavně pro turisty, kteří sem jezdí šnorchlovat z pevniny. Dal jsem si kuřecí na kari s rýží. Spokojenost :)

Po obědě jsme si doplnili diving log book a jeli na poslední ponor k ostrovu Sapi na místo Coral Garden. Ponory byly dlouhé kolem 40 minut.

Po čtvrté hodině jsme dorazili zpět do přístaviště, rozloučili se a šel jsem zpět na hostel. Na hostelu jsem dal rychlou sprchu na smytí mořské vody a na dvě hodiny jsem usnul. Byl jsem vyčerpaný jednak z potápění a ještě dospávám jet lag. Večer po šesté jsem zamířil ven do města. Koupil jsem si balenou vodu. Za 1,5l chtějí cca 2,4MYR. Zastavil jsem se na větším trhu (Filipino Market) koupit si na snídani tři kousky ořechového koláče a pak jsem najisto zamířil na noční trh (Night Market) s cílem si dát večeři v nějakém bistru. Od včera jsem byl rozhodnutý si dát nějakou pořádnou mořskou rybu. Obešel jsem všechny bistra a všude měli v podstatě to stejné.

Tak jsem se zastavil u jednoho, zeptal se kolik stojí ryba a říkal, že 30MYR za kilo. Docela dost, ale jednu jsem si vybral a měla akorát kilo. Tak ji dali hned na gril a začala se připravovat. K tomu jsem si objednal smaženou rýži (tom yum) a pomerančový velký džus 0,75-1l. Chvilku to trvalo, než se ryba udělala, ale měl jsem čas mezitím omrknout okolní dění, další nabídku bistra a spojit se s domovem.

Malajská mobilní síť je super, je tu všude LTE síť, na ostrůvcích alespoň 3G. Data letí závratnou rychlostí. Lépe jak Wi-Fi na hotelu. Hotová ryba se nevlezla na talíř. Udělaná na grilu na prudko bez dalšího kořenění a přísad. Bylo ji hodně a byla super. Nakonec celá večeře vyšla na 51MYR.

Po večeři jsem si šel jako včera sednout na molo a poslat pár fotek a pozdravů. Večer kolem desáté už bylo příjemně (27°C).

Za chvíli jsem se přesunul na hostel, kde jsem se ještě snažil dopsat deník, ale začínám mít zpoždění a už zapomínám, co se stalo včera :) Tentokrát spánek v jednu a sny o dalším dnu potápění…